תפריט

צלקות הקרב של מלחמת הטסטוסטרון

גברים ונשים מדברים בשפות שונות, חושבים בשפות שונות, ובמובן זה חיים במציאויות שונות .
למה? מעצם העובדה שמוחו של הגבר מתפקד במצב רגשי וחברתי שונה מזה של האישה.
בעבר, מדענים לא עשו הבדל משמעותי בין גברים ונשים, שכן רוב המחקרי מוח נערכו על גברים, בגלל נדנדה הורמונלית ואת המחזור החודשי. אבל מחקר שנערך לאחרונה על ידי מדענים  במרכז הרפואי הרווארד ( Harvard ) קבע כי ההבדל בין המוח הגברי לנשי הוא עצום.
ואת ההבדלים הבסיסיים הראשונים הונחו כבר בשבוע השמיני של הריון. בתקופה זו, האשכים הקטנטנים של העובר
מתחילים לייצר באופן פעיל טסטוסטרון בכמות כזו שמדענים כינו זאת "המתקפת הטסטוסטרון הראשונה".
כתוצאה מהמתקפה הזו, הטסטוסטרון משמיד פיזית במוח הגברי מספר עצום של תאים במרכזים האחראים לתקשורת, אינטואיציה, הסתכלות, עיבוד רגש, זיכרון רגשי, דיכוי כעס ועוד. אצל בנות, כל המרכזים האלה ממשיכים להתפתח בשלום.
בנוסף להשפעה ההרסנית, בום הטסטוסטרוני מעורר גם את התפתחות התאים בשני מרכזים במוח: את הכתרים האחראים לתוקפנות ולהטרדה מינית. לפיכך, אצל נשים הן גרועות יותר מגברים.
כתוצאה מהמתקפת הטסטוסטרון, הבנים מחודשי החיים הראשונים, הרבה יותר גרוע מבנות מבינים את הבעת הפנים ומבחינים הרבה פחות ברגשות בקול.
ההשלכות של המתקפת הטסטוסטרון הראשונה הן גם חוסר היכולת של גברים להבחין בפרטים קטנים בסביבה הקרובה שלהם. לכן, אין טעם לכעוס על הגבר אם לא הבחין, מנקודת מבט נשית, בשינויים הגלובליים בהופעתך (תסרוקת, גבות, תכשיטים, איפור) או לא הבחין בהפגנת טינה. ובוודאי חסר טעם להסיק מסקנות בנושא זה על אדישותו, על דהייה של רגשות, או על הרומן בצד.
בשלושת חודשי החיים הראשונים, היכולת של הבנים להביט בעיניים ולבחון את פניהם של אנשים כפופים מעליו אינה גדלה כלל. אצל בנות, באותה תקופה, היא גדילה ב -400%!
מחקרים מראים כי בשנים הראשונות של החיים 2.5-3, הבנים מדברים פחות מאשר בנות, ואת אוצר המילים שלהם עשוי להיות הרבה יותר עני. עם הזמן, כמובן, הם מדביקים את פאר מבחינת אוצר המילים, אבל להם לעולם לא לעקוף אותם על ידי מספר המילים המדוברות בדקה!:)
עם כל הצער על התוצאות של המתקפת הטסטוסטרון הראשון, הטבע לא נעצר בזו. 🙁
בגיל 12 נער חוטף "מתקפת הטסטוסטרון השניה". בין 12 ל 15 שנים רמת ההורמון הזה עולה עשרים פעמים.
המתקפה השנייה נותנת תוצאות חמורות מאוד לכל תחומי חייו של הנער.
אחת התוצאות שלה היא, למשל, אי רצון פעיל לתקשר עם ההורים, ובמקום זה בוחר להיות עם חברים או ברשתות חברתיות. חייו בגיל זה יכולים לאפיין שתי מילים: "עזבו אותי!"
באותו גיל, איבר המין שלו מתחיל לחיות את החיים משלו, ללא קשר לבעלו. זקפה יכולה להתרחש בכל רגע, לפעמים הלא מתאים ביותר, וללא שום סיבה נראית לעין, ולא עובר הרבה זמן. ואם המצב הזה מתווספת לאובססיה בחלקים שונים של הגוף הנשי, ואזי לא ניתן לכבות את האש. לקדמת הבמה של רוב המתבגרים יוצאים ספורט ומין. בשאר הדברים הם מפחיתים בהרבה בדיבור וקשרים חברתיים.
והנה, נשים יקרות, תוצאה ההשפעה של שתי המתקפות הטסטוסטרוניות על המוח של הגבר …. לעומת אישה, הוא לא רגיש ואינו מסוגל לענות על הצרכים הרגשיים של אחרים ולהביע חמלה. באופן אבולוציוני, הוא מתוכנן למטרות שונות לחלוטין.
בעבר הרחוק להישרדות בקרב או בציד, הוא נזקק לכוח, לסבולת, ליציבות רגשית.
במוחם של הגברים, המרכזים האחראים לרישום פחד ותוקפנות עוקבת לשם הגנה, גדולים פי כמה מאשר אצל הנשים. לכן גבר שלכן, במקום לרחם, להזדהות ולחבקים, מיד ממהר לתקן את המצב הבעיתי. ;ׂׂ) פיזית לא יכול "פשוט להישאר בקרבתך", כי הוא מתוכנת על ידי הטבע ”לפתור בעיות“.
היכולת האבולוציונית של גברים לתמוך "רק על ידי נוכחותם" במהלך המשבר הרגשי היא הרבה פחות מזו של נשים.
ניסויים מראים כי גברים מסוגלים להבחין בסימנים של חרדה או עצב על פניה של האישה רק ב -40% מהמקרים.
"טראומה" נוספת של המתקפות הטסטוסטרוניות היא הזיכרון הרגשי של גבר. היא דלה מאוד בהשוואה לנשים.
ואל תיעלבי מהעובדה שבעלך לא קנה פרחים ולא בירך את חמותו ביום השנה לחתונה. וכמובן, אין להסיק מסקנות מרחיקות
לכת בקשר לכך, שאם לא אכפת לו מאמך, אז גם ממך ומילדך, וכמובן שהוא כבר לא אוהב אותך, והוא יעזובאותך בקרוב ואת תישאר לבד בזקנתך, ואף אחד לא יגיש לך כוס מים …🙂
בזיכרון הרגשי השלילי שלו מודפסים אירועים של שתי קטגוריות :
1. איום על חייו או על חייהם של האנשים הקרובים לו ביותר.
2.האיום של לאבד אישה שאליה הוא קשור באמת .
וזה הכל … (ובבקשה, לא צריך שערוריות או סצנות עלבונות … כן, הוא לא זוכר מה לבשת בפגישה הראשונה שלך.)
נשים יקרות, אנחנו אוהבים אותכן מאוד. אנחנו פשוט מדברים (וחושבים) בשפות שונות.
לכן, לטובתכן ( וטובתנו), אתן צריכות הבנה של הטבע הגברי ואת המניעים של התנהגותו – זה אחד המפתחות העיקריים של מערכת יחסים מאושרת.
אננדה
על זה ועל עד הרבה דברים חשובים וחיוניים נדבר בסדנה https://www.facebook.com/events/103828500478893/
kamadeva .להיות המאהב הנשגב. סדנת יום עם אננדה
0546364727
facebook youtube instagram
ווצאפ ווצאפ
השאירו פרטים