תפריט

הידרותרפיה יוגית ISHNAN

 

 

בואו נצא מנקודת הנחה שהקארמה שלנו הבשילה להתעוררות מודעת לפני עלות השחר.
הידד!
מה הלאה?
לא רע להתרחץ. איך עושים את זה?
ראשית להתקלח בטמפרטורה נעימה. אבל לא להימרח הרבה זמן.
זהו חלק שולי של התרגול.
למנה העיקרית:

 

מעבירים את הידית לכיוון המים הקרים ביותר, (בשלב זה, רבים פוקחים את עיניהם לרווחה) בוחרים בלחץ המירבי המתאפשר לנו במקלחת ומעסים את המקומות שאליהם מכוונים את אפרכסת: הפנים, הצוואר, החזה, הבטן, הגב (מי שמגיע) הישבן, הכתפיים, הזרועות, לא לשכוח את בתי השחי, הרגליים וכפות הרגליים.
באופן אידיאלי כדאי לעבוד על הMARMAS  (נקודות רגישות) למי שמכיר את המיקום שלהם, אך גם מי שלא יודע, מומלץ פשוט לעבור על הגוף כולו – לא יזיק.

 

העיסוי אמור להיות די אקטיבי. בסך הכל 1-2 עד 10 דקות. למי שמתרגל לפי סדהנה אישית שאני יוצר (ריפוי אימון / פיתוח) – אין זה חדש. למי שעדיין נשאר עם עיניים פעורות לרווחה, אסביר מעט מהתיאוריה העומדת מאחורי הטיפול כדי ליצור קצת יותר מוטיבציה …

 

הידרותרפיה – הכוונה לשימוש הטיפולי של המים. שיטת ההידרותרפיה מקורה בימי קדם והיא כנראה אחת משיטות הטיפול העתיקות ביותר. עקרונותיה המשמעותיים של ההידרותרפיה: הזרימה, לחץ וטמפרטורת המים. הידרותרפיה יכולה לעזור להקל על מחלות כרוניות (כגון עצירות, נדודי שינה, כאבי ראש).

 

Ishnan-  הידרותרפיה איורוודית
המילה "איש" – פירושה חולשה או מחלה. המילה "נאן" פירושו "לא קיים". כלומר, היעדר מחלה, חולשה.

 

אישנן –  זה לא רק לא לעשות אמבטיה קרה, או פשוט להשרות את הגוף במים קרים.
אישנן – הוא עיסוי תחת זרם של מים קרים כקרח. הגוף, תוך שימוש במשאביו הפנימיים, יוצר חום שיכול לעמוד בטמפרטורות מים נמוכות.

 

שישים אחוז מאנרגיית האדם שייכת לאלמנט המים. מאסטרים לאישנן טוענים כי במשך שישים דקות ניתן לחדש ולטהר את שישים האחוזים האלו לחלוטין.
ההסבר המדעי מה עומד מאחורי תהליך ההידרותרפיה הוא פשוט מאד ועם זאת מדויק מאוד:
בעת ביצוע עיסוי תחת זרם מים קרים מתרחבים הנימים ומיד לאחריו הנימים מצטמצמים חזרה והדם זורם בחזרה לאברים: ללב, לריאות, לכבד, לכליות ….
כלומר, במהלך אישנן ראשית הזרמת הדם  חזקה מאיברים על העור ולאחר מכן זרימה חזקה של דם חזרה לאברים. תהליך זה מוביל לשינוי מהיר בהפרשת הבלוטות האנדוקריניות (שומרי בריאות והחיים) ותהליך חידוש הנעורים מתחיל להתרחש. הגוף כולו מתחדש ומתנקה והדם מקבל את ההרכב הכימי הנכון.
ההסבר המדעי מה עומד מאחורי תהליך ההידרותרפיה הוא פשוט מאד ועם זאת מדויק מאוד.

 

כללי האישנן הם:
1. ככל שטמפרטורת המים נמוכה יותר- כך האפקט מורגש יותר.
2. חשיפה קצרה של מים קרים כמעט על כל אזורי הגוף תהיה מועילה להגברת את הטונוס הכללי.

 

מים קרים עובדים בכמה דרכים. קודם כל, מקלחת קרה  היא "טוניק" מובהק, משפרת את טונוס השרירים ומחזור הדם. מים קרים עוזרים לשקם את הגוף ומסייעים לו להתנגד למחלות. הם מאיצים את חילוף החומרים, מפעילים את כוח החיים האנושי ומחזקים את מערכת העצבים. בנוסף, הם מסייעים להוצאת חומרים רעילים, משתנים ועוזרים בהפחתת כאבים.

 

בנוסף, מים קרים:
– מגבירים את עמידות לקור
– שומרים על העור צעיר ובריא
– מסייעים לשקם את הגוף לאחר מחלה
– מגבירים את התנגדות הגוף למחלות
– מונעים היווצרות של שכבות של שומן מיותר
– מביאים דם לנימים בשכבה החיצונית ביותר.
– מהווים תרופה טבעית נגד דיכאון.

 

להתרעננות ולבריאות!
 אננדה
facebook youtube instagram
ווצאפ ווצאפ
השאירו פרטים