תפריט

בהסטי קריה Bhasti kriya

רוב שאריות המזון שלא נקלטו בגוף יופשרו החוצה כצואה, אך כמות קטנה עלולה להישאר במעי הגס ולגרום לבעיות שונות, משום שהיא מהווה קרקע פורייה לגידול חיידקים. בהסטי קריה היא הדרך לנקות שאריות אלו מתוך המעי הגס.

זהו למעשה חוקן טבעי שאינו כרוך בהתערבות חיצונית של לחץ או תרופות ובזאת יתרונו, שכן שימוש מופרז בחוקנים או בתרופות משלשלות יוצר תלות וגורם להתנוונות של מערכת העיכול .

בתרגול בהסטי מחדירים מים למערכת העיכול דרך פי הטבעת, על ידי יצירת חלל ריק בתוך הבטן בצורה טבעית ושאיבת מים פנימה בעזרת נאולי קריה. לכן, לפני שתתחיל לתרגל בהסטי קריה עליך להיות מיומן בנאולי קריה.

אפשר לתרגל בהסטי בעזרת צינורית או בלעדיה. היוגים הקדמונים השתמשו במקל במבוק במקום בצינוריות פלאסטיק המודרניות. הצינורית צריכה להיות באורך 13-15 ס"מ ובקוטר של 1 ס"מ.

הנחיות:

  1. אם בחרת להשתמש בצינורית, יש לחטא אותה לפני התרגול ולמרוח אותה בגהי (חמאה מזוקקת) או בווזלין כדי להקל על החדרתה.
  2. שב בכריעה בתוך אמבט או גיגית מים, כל שהמים יגיעו עד לטבור. אצבעות הרגלים מונחות על הקרקעית והישבן מונח על העקבים המורמים.
  3. החדר את הצינורית בעדינות אל פי הטבעת לעומק של 4 ס"מ.
  4. נשוף את כל האויר החוצה.
  5. אם אינך משתמש בצינורית, פשק בעזרת ידיך את שני פלחי העכוז.
  6. עם עצירת הנשימה בצע מדהימה נאולי, משוך את שרירי הבטן פנימה ולמעלה. פעולה זו גורמת למים להישאב אל תוך המעיים.
  7. אם השתמשת בצינורית, הוצא אותה כעת.
  8. שחרר את הנאולי ושאף עמוק.
  9. בצע מולה בנדהה וכווץ היטב את פי הטבעת, כך שהמים יוכלו להיכנס אל תוך המעיים, נשום בצורה סדירה.

10.  הרפה את פי הטבעת והנח לשאריות המים ולשאריות הצואה להיפלט החוצה.

אם ביכולתך לבצע תרגיל זה יותר מפעם אחת, השתמש בפעם הראשונה במים חמים, כדי לנקות את שאריות הצואה מקירות המעי הגס. לאחר שסיימת, חזור על התהליך במים קרים. המים הקרים יחזקו את עצבי המעי הגס ופי הטבעת וימריצו את זרימת הדם באזורים אלה.

אזהרות:

  1. אם אתה סובל מטחורים, תרגל בעדינות והשתמש במים קרים להמרצת הדם.
  2. אין לבבצע בהסטי בימים קרים במיוחד. התרגול משחרר מהגוף כמות חום גדולה.
  3. תרגל כשש שעות לפחות לאחר האכילה ולאחר הפרשת צואה.
  4. התרגול אסור לסובלים מלחץ דם, שברים או בעיות תמורות במערכת העיכול.

תדירות

יש לתרגל פעם בשבועיים עד פעם בשבוע. לסובלים מעצירות יש לתרגל כל 3-4 ימים.

כמו בנוגע לכל דבר, אין לפתח אובססיה לניקיון המעיים ולתרגל לעיתים תכופות מדי, כדי לא להשמיד את כמות החיידקים ההכרחית לפעילותה התקינה של מערכת העיכול. הקרקע לגידולם של חיידקים אלה הם שאריות הצואה, ומכאן, תרגול רב מדי עלול להזיק וכן עלול לגרות יתר על המידה את פנים המעיים.

יתרונות

  1. מומלץ לתרגל בהסטי לפני צום כדי ליצור טיהור מושלם של הגוף. בהסטי מחזק את אזור מקלעת השמש, מרפא הפרעות בדרכי השתן, במערכת העיכול ויעיל בטיפול בעצירות כרונית ובטחורים.
  2. בשעה שהגוף נקי מרעלים שהופרשו בתרגול זה, תפקודי המוח וההכרה משתפרים והעירנות גוברת. נוסף על כך, טכניקה זו יוצרת תחושת רגיעה כללית ומשרה נינוחות. התרגול גורם לאפאנה לזרום כלפי מעלה ובשלבים מתקדמים יותר מאפשר את עלייתו של הקונדליני שאקטי.
facebook youtube instagram
ווצאפ ווצאפ
השאירו פרטים